Onze diensten

Onze diensten

Accountancy

Voor alle dienstverlening op het gebied van accountancy kunt u bij ons terecht:

  • samenstellen en beoordelen van jaarrekeningen
  • tussentijdse rapportages
  • begrotingen
  • administratieve organisatie en interne controle
  • advisering inzake subsidies
  • adviezen op het gebied van financiële verslaglegging
  • advisering en begeleiding in automatisering
  • opzetten van budgetterings- en kostprijssystemen
  • rentabiliteitsonderzoeken
  • analyse van resultaatontwikkeling
  • verzorgen van accountantsverklaring

 

Administratieve dienstverlening

Wij kunnen voor u diverse administratieve taken verzorgen:
 

  • inrichten van administraties
  • beoordelen van administraties op hun doelmatigheid en functioneren
  • verwerken van financiële administraties
  • tussentijdse rapportages, per maand, kwartaal of halfjaar opstellen
  • opstellen van aangiften omzetbelasting
  • administratieve ondersteuning ( bijvoorbeeld bij uitvallen van eigen personeel )

Fiscale dienstverlening

Met allerlei belastingregels zijn wij bekend, zodat wij de uiteindelijke resultaten wél leuker voor u kunnen maken:
 

  • inkomstenbelasting
  • vennootschapsbelasting
  • omzetbelasting
  • advisering inzake (her)structurering van ondernemingen met de fiscale gevolgen
  • loonheffingen en sociale verzekeringen
  • successie- en schenkingsrecht
  • fiscaal juridische vraagstukken
  • fiscale aspecten van vermogensbeheer

 

Salarisverwerking

Salarisverwerking is meer dan alleen het berekenen van het bruto/nettoloon. Bij salarisverwerking krijgt u te maken met onder meer loonheffingen, sociale verzekeringen, arbeidsrecht en verzuimproblematiek. Het verlonen is een maandelijks terugkerend proces waarbij kwaliteit en continuïteit van groot belang zijn.

Op onderstaande gebieden kunnen wij u uitstekend van dienst zijn:

 

  • verzorgen van de salarisadministratie
  • aangiftes loonheffingen
  • sociale verzekeringen
  • arbeidsrecht

Begeleiding bij iedere ondernemingsfase

Ondernemen is keuzes maken. Keuzes die bij elke ondernemersfase gemaakt dienen te worden en een gedegen kennis van zaken vergen. Om verantwoorde beslissingen te kunnen nemen, zoekt u de juiste balans tussen persoonlijke, zakelijke, emotionele en rationele afwegingen. Wij helpen u bij het maken van de juiste keuze. Complexe wet- en regelgeving verwoorden wij op een heldere manier, waardoor hindernissen omslaan in kansen die u optimaal benut.

Voorbeelden hiervan zijn:

  • begeleiding indien u een onderneming wilt starten (o.a. de rechtsvorm)
  • begeleiding wanneer u een doorstart en groei voor ogen heeft
  • begeleiding indien u kiest voor consolideren of innoveren
  • begeleiding bij bedrijfsbeëindiging, bedrijfsopvolging, fusie of overname

Personeel & Organisatie

Uiterst belangrijk voor uw bedrijf zijn uw medewerkers. Zij vormen uw belangrijkste 'kapitaal'. Wij adviseren u graag bij de organisatie van uw onderneming.

Wij bieden u ondersteuning op onderstaande terreinen:

 

  • personeelsbeleid
  • employee benefits (werknemersvoordelen)
  • begeleiding en ondersteuning van directie/medewerkers bij personeelsregelingen
  • begeleiding bij conflictsituaties en begeleiding van ontslagprocedures
  • werving en selectie
  • ondersteuning bij functionerings- en beoordelingsgesprekken
  • vraagstukken betreffende (ziekte)verzuim (bijvoorbeeld in het kader van de Wet verbetering Poortwachter) en re-integratie
  • opstellen van personeelsadvertenties

Financiële planning

Financiële planning is een ruim begrip, maar kort samengevat kan het als volgt worden omschreven: het analyseren van uw huidige en toekomstige financiële situatie en aan de hand daarvan het formuleren en uitvoeren van korte- en (middel)lange termijndoelstellingen.

Een aantal aspecten van financiële planning:

 

  • sociale zekerheid en pensioenen
  • fiscale aspecten bij de estate planning
  • beleggen
  • inkomensplanning en vermogensbeheer
  • vermogen en eigen huis
  • huwelijkse voorwaarden en testament
  • fusie en overname

 

Procedures betreffende onze dienstverlening

Benieuwd wat voor voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem vrijblijvend telefonisch contact met ons op via (038) 376 62 10 of stuur een e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

MKB Nieuws

November 2019

 

Check uw tijdelijke contracten

 

 

De nieuwe regels van de Wet arbeidsmarkt in balans hebben op 1 januari 2020 onmiddellijke werking. Dit betekent dat u nu al in actie moet komen als u bestaande tijdelijke contracten hebt die nog kunnen worden verlengd en mogelijk doorlopen tot in 2020.

Een relevante vraag is dan wat u een medewerker aanbiedt. Dat hangt heel erg af van de duur van de vorige arbeidsovereenkomst(en). Als u in 2019 de 2 jaar overschrijdt, zal er alsnog een contract voor onbepaalde tijd ontstaan. De bestaande ketenregeling schrijft immers voor dat u maximaal 3 tijdelijke arbeidscontracten gedurende maximaal 2 jaar mag aanbieden. Maar overschrijdt u pas in 2020 de 2 jaar, dan is er niets aan de hand. Op dat moment geldt namelijk dat u gedurende 3 jaar 3 tijdelijke arbeidscontracten mag aanbieden.

U kunt dus dit jaar al profijt hebben van de nieuwe wetgeving. Om te bepalen of en hoe u hiervan kunt profiteren, doet u er verstandig aan om de bestaande tijdelijke contracten te (laten) inventariseren.