Klachtenregeling

Klachtenregeling

Inleiding
Kuiken Accountancy staat voor kwaliteit. Dat dragen we graag uit. Binnen onze organisatie doen we er alles aan om die kwaliteit te waarborgen. Waar gewerkt wordt, worden echter fouten gemaakt en kunnen misverstanden ontstaan. Indien u ontevreden bent over één van onze medewerkers, over onze dienstverlening of wat voor aspect van onze organisatie dan ook, dan nodigen we u nadrukkelijk uit om ons dat zo snel mogelijk te laten weten. Uw opmerkingen nemen wij zeer serieus en waar wenselijk zoeken we met u naar een passende oplossing.

Telefonisch oplossen klacht
Vaak kunnen klachten het beste tijdens een goed gesprek (telefonisch of in persoon) worden opgelost; wij verzoeken u daarom eerst contact op te nemen voor telefonisch overleg over het probleem of voor het maken van een afspraak.
Als de klacht een bepaalde persoon betreft, heeft het de voorkeur dat u eerst probeert om met de betreffende persoon tot een oplossing te komen. Lukt dit niet of heeft u redenen om dit niet te willen, dan kunt u contact opnemen met de heer Kuiken (mocht het zijn functioneren betreffen, dan kunt u ook vragen naar mevrouw J. van den Berg).

Formele schriftelijke klachtenprocedure
Is uw probleem met een gesprek niet verholpen of leent de klacht zich volgens u niet voor een gesprek, dan kunt u de klacht formeel schriftelijk indienen. Dit kan via het formulier dat u hier kunt downloaden; u kunt het ingevulde formulier daarna verzenden ter attentie van de heer K. Kuiken AA (ook hier: is de heer Kuiken zelf bij de kwestie betrokken, dan wordt u verzocht het formulier te zenden ter attentie van mevrouw J. van den Berg).

Overigens kunt u er ook voor kiezen om de klacht telefonisch door te geven aan één van onze medewerkers. Vermeld daarbij nadrukkelijk dat u de klacht wilt laten behandelen via de officiële klachtenprocedure. De medewerker zal dan het klachtenformulier tijdens het telefoongesprek invullen; u ontvangt hiervan twee kopieën. We verzoeken u één exemplaar ondertekend te retourneren.

Verloop procedure
De gang van zaken is daarna als volgt: de heer Kuiken (c.q. mevrouw Van den Berg) zal uw klacht zo spoedig behandelen en met u en de andere betrokkenen overleggen om tot een bevredigende oplossing te komen. Lukt het hem niet om binnen enkele dagen inhoudelijk te reageren, dan zal hij in ieder geval binnen enkele dagen de ontvangst van uw klacht bevestigen. In de meeste gevallen zal hij ook contact met u opnemen om te overleggen over de verdere stappen. Ook kunt u om een nadere toelichting of verdere informatie worden gevraagd.
Doelstelling is om uw klacht in ieder geval binnen drie weken af te handelen. Mocht dit uitlopen, dan wordt u over de reden daarvan geïnformeerd en ook verder op de hoogte gehouden van de voortgang van de procedure. Uiteraard ontvangt u na afronding een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de procedure.

Overige aspecten klachtenregeling
Mede in verband met beroepsreglementering zullen alle aspecten van de afhandeling van uw klacht worden vastgelegd. Uiteraard zal zorgvuldig en vertrouwelijk met de informatie worden omgegaan.
In bepaalde situaties kan het noodzakelijk zijn om extern advies in te winnen bij professionele onafhankelijke instanties. Met het indienen van uw formele klacht wordt u daarom toestemming gevraagd om (kopieën van) relevante stukken ter beschikking te stellen aan die eventuele deskundigen. Zoals bij ons gebruikelijk vragen wij hen voor geheimhouding te tekenen.

Tot slot: indien u een klacht heeft en ons dat laat weten, waarderen wij dat zeer. U geeft ons hiermee immers een tweede kans. U kunt ervan verzekerd zijn dat wij alle gegronde klachten meenemen in de evaluatie van onze organisatie en ons uiterste best doen om maatregelen te nemen om herhaling van het betreffende probleem te voorkomen.

We hopen op een goede verdere relatie en samenwerking.

De directie van Kuiken Accountancy

Hier kunt het klachtenformulier downloaden.

MKB Nieuws

januari 2019

Box-2-tarief

vanaf 2020

omhoog

Het box-2-tarief in de inkomstenbelasting

gaat vanaf 2020 stapsgewijs

omhoog.

 

In 2020 gaat het tarief van 25%

naar 26,25% en in 2021 naar 26,9%.

Een dividenduitkering uit uw eigen

bv wordt vanaf 2020 dus een stuk

duurder. Wellicht heeft u de mogelijkheid

om nog dit jaar dividend uit

te keren. Het box-2-tarief is in 2019

nog 25%. •

 

Lagere

Vpb-tarieven

 

De tarieven in de vennootschapsbelasting

(Vpb) gaan stapsgewijs

omlaag.

Het oude 20%-tarief voor belastbare

winst tot € 200.000 bedraagt dit

jaar 19%. In 2020 gaat dit tarief

naar 16,5% en in 2021 naar 15%.

Het toptarief voor belastbare winst

boven € 200.000 blijft dit jaar 25%.

In 2020 gaat dit tarief omlaag naar

22,55% en in 2021 naar 20,5%. De

tariefsverlaging maakt het interessant

om winst uit te stellen. Dat kan

bijvoorbeeld door een voorziening

groot onderhoud te vormen of een

garantievoorziening. •