Klachtenregeling

Klachtenregeling

Inleiding
Kuiken Accountancy staat voor kwaliteit. Dat dragen we graag uit. Binnen onze organisatie doen we er alles aan om die kwaliteit te waarborgen. Waar gewerkt wordt, worden echter fouten gemaakt en kunnen misverstanden ontstaan. Indien u ontevreden bent over één van onze medewerkers, over onze dienstverlening of wat voor aspect van onze organisatie dan ook, dan nodigen we u nadrukkelijk uit om ons dat zo snel mogelijk te laten weten. Uw opmerkingen nemen wij zeer serieus en waar wenselijk zoeken we met u naar een passende oplossing.

Telefonisch oplossen klacht
Vaak kunnen klachten het beste tijdens een goed gesprek (telefonisch of in persoon) worden opgelost; wij verzoeken u daarom eerst contact op te nemen voor telefonisch overleg over het probleem of voor het maken van een afspraak.
Als de klacht een bepaalde persoon betreft, heeft het de voorkeur dat u eerst probeert om met de betreffende persoon tot een oplossing te komen. Lukt dit niet of heeft u redenen om dit niet te willen, dan kunt u contact opnemen met de heer Kuiken (mocht het zijn functioneren betreffen, dan kunt u ook vragen naar mevrouw J. van den Berg).

Formele schriftelijke klachtenprocedure
Is uw probleem met een gesprek niet verholpen of leent de klacht zich volgens u niet voor een gesprek, dan kunt u de klacht formeel schriftelijk indienen. Dit kan via het formulier dat u hier kunt downloaden; u kunt het ingevulde formulier daarna verzenden ter attentie van de heer K. Kuiken AA (ook hier: is de heer Kuiken zelf bij de kwestie betrokken, dan wordt u verzocht het formulier te zenden ter attentie van mevrouw J. van den Berg).

Overigens kunt u er ook voor kiezen om de klacht telefonisch door te geven aan één van onze medewerkers. Vermeld daarbij nadrukkelijk dat u de klacht wilt laten behandelen via de officiële klachtenprocedure. De medewerker zal dan het klachtenformulier tijdens het telefoongesprek invullen; u ontvangt hiervan twee kopieën. We verzoeken u één exemplaar ondertekend te retourneren.

Verloop procedure
De gang van zaken is daarna als volgt: de heer Kuiken (c.q. mevrouw Van den Berg) zal uw klacht zo spoedig behandelen en met u en de andere betrokkenen overleggen om tot een bevredigende oplossing te komen. Lukt het hem niet om binnen enkele dagen inhoudelijk te reageren, dan zal hij in ieder geval binnen enkele dagen de ontvangst van uw klacht bevestigen. In de meeste gevallen zal hij ook contact met u opnemen om te overleggen over de verdere stappen. Ook kunt u om een nadere toelichting of verdere informatie worden gevraagd.
Doelstelling is om uw klacht in ieder geval binnen drie weken af te handelen. Mocht dit uitlopen, dan wordt u over de reden daarvan geïnformeerd en ook verder op de hoogte gehouden van de voortgang van de procedure. Uiteraard ontvangt u na afronding een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de procedure.

Overige aspecten klachtenregeling
Mede in verband met beroepsreglementering zullen alle aspecten van de afhandeling van uw klacht worden vastgelegd. Uiteraard zal zorgvuldig en vertrouwelijk met de informatie worden omgegaan.
In bepaalde situaties kan het noodzakelijk zijn om extern advies in te winnen bij professionele onafhankelijke instanties. Met het indienen van uw formele klacht wordt u daarom toestemming gevraagd om (kopieën van) relevante stukken ter beschikking te stellen aan die eventuele deskundigen. Zoals bij ons gebruikelijk vragen wij hen voor geheimhouding te tekenen.

Tot slot: indien u een klacht heeft en ons dat laat weten, waarderen wij dat zeer. U geeft ons hiermee immers een tweede kans. U kunt ervan verzekerd zijn dat wij alle gegronde klachten meenemen in de evaluatie van onze organisatie en ons uiterste best doen om maatregelen te nemen om herhaling van het betreffende probleem te voorkomen.

We hopen op een goede verdere relatie en samenwerking.

De directie van Kuiken Accountancy

Hier kunt het klachtenformulier downloaden.

MKB Nieuws

Eindejaarstips

(Her)investeren of toch nog niet?

 

Wanneer u nog een herinvesteringsreserve

heeft die dit jaar gebruikt

moet worden, zorg er dan voor dat

er nog dit jaar wordt geïnvesteerd

en voorkom dat u de reserve aan de

belastbare winst moet toevoegen.

Spreiden investeringen voor meer KIA

 

Het is bovendien zinvol om te bekijken

of u voor de kleinschaligheidsinvesteringsaftrek

(KIA) bepaalde investeringen

nog in 2018 moet doen of dat

u die beter kunt doorschuiven naar

2019. Het spreiden van investeringen

kan u meer KIA opleveren. Investeert

u tussen € 2.300 en € 56.642, dan krijgt

u hierover 28% KIA. U kunt voor een

totale investering tussen € 56.642 en

€ 104.891 een vast bedrag claimen

van € 15.863. Voor investeringen van

in totaal tussen € 104.891 en € 314.673

neemt dit vaste bedrag geleidelijk af.

Boven een investeringsbedrag van

€ 314.673 krijgt u geen KIA meer.

Spreiden van de investeringen over

2 jaren is dan dus altijd voordeliger. •

 

Desinvesteren of juist niet?

 

Heeft u voor uw investeringen

investeringsaftrek genoten? Voorkom

dan een desinvesteringsbijtelling.

 

U krijgt hiermee te maken als u voor

een bedrijfsmiddel investeringsaftrek

heeft geclaimd, maar u dit bedrijfsmiddel

verkoopt binnen vijf jaar na het

begin van het jaar, waarin u de aftrek

had geclaimd. Ook als u binnen die

termijn een handeling verricht die met

verkoop gelijk te stellen is - u brengt

bijvoorbeeld een bedrijfsmiddel over

naar uw privévermogen - krijgt u met

de desinvesteringsbijtelling te maken.

Check daarom altijd eerst de

investeringsdatum, voordat u tot

desinvesteren overgaat. Wellicht moet

u dat pas in 2019 doen. •